CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, May 19, 2008

Beza Duit "$1" Dan Duit "$50"

Hallo..Hallo..Jumpa lagi kitani..bukan inda ada idea atau apa..tapi sibuk mencustomize blog ani sehingga apa yang biskita nampak sekarang ani..walaupun masih inda seberapa lawa dengan design blog ani..tapi sebagai satu permulaan atau satu percubaan bulih dikira.."..emmhh..kira OK lah"..

So..masa sibuk-sibuk customize atu..surfing itu dan surfing ini..aku jumpa satu tajuk perbualan yang berkisar pasal duit-duitan..bukan cerita pasal kan cepat kaya..kalau kan mau tau ceritanya, teruskan membaca dan fikir-fikirkanlah selapas atu..

Ceritanya macam ani...~~~

Di satu tengah hari jam 12:30pm a.k.a tengahari, Duit seringgit telah berjumpa dengan duit lima puluh ringgit, maka bermulalah perbualan mereka yang berkisar pasal duit, isu-isu negara, perang, saham dan macam-macam lagilah kisah lama dorang bangkitkan..

Duit seringgit bertanya: "Oit, baru ku perasan ah, lama banar ku inda nampak kau, mana saja ko kan?"

Lima puluh ringgit menjawab: " Ohh.. sibuk ku, bulan ani belayar saja ku merata tempat. Arah stadium liat DPMMFC belawan bola, Naik STAR Cruise, ke KK naik AirAsia, pastu lepak The Mall and liat wayang Iron Man, konsert AF lagi.., ahh..apa lagi ah..ah baru ku ingat bayar hadiah girlfriend Ex-Majikan ku..,banyak lah..aku pun inda ingat lagi tapi tampat-tampat yang macam atu lah. Eh,inda kan aku saja becerita, ko apa ada cerita?, ada belayar jua kah?, share-share lah.."

5 Saat berlalu...~~~


Duit seringgit menjawab perlahan sambil menunduk, "Hmm... aku kah? emm..biasa lah.. Balik-balik tempat yg sama tiap minggu…………'SURAU…., MASJID……., SURAU………MASJID.."

HSO Organization Ltd :

ALLAH Subhanahu Wa Ta'ala ada berfirman : "Dan belanjakanlah (dermakanlah) sebagian dari apa yang telah Kami berikan kepadamu sebelum datang kematian kepada salah seorang di antara kamu; lalu ia berkata: "Ya Rabb-ku, mengapa Engkau tidak menangguhkan ku sampai waktu yang dekat, yang menyebabkan aku dapat bersedekah dan aku termasuk orang-orang yang saleh?"- [Al-Munaafiquun : 10]


0 comments: