CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Saturday, May 24, 2008

Mee Paling Ku ke"NYAMAN"an Di Daerah Tutong dan Perihal "REACTION"

Assalamualaikum Warahmatullahi Wa Barakaatuh..apa kabarnya? mudahan sentiasa dalam keadaan sihat sejahtera disamping keluarga tersayang dan tercinta..ceewaah.., apa ada ceta yang baru??, aku hari so far ada 3 isu yang kan ku cetakan..tapi ku "HOLD" dulu sal aku inda ada mood untuk ceta atu, ani pun paksa ku skip and ganti dengan ceta pasal "MEE", jangan tasaliur saja karang..hehe..

Kan dijadikan cerita seminggu sebelum hari ani kami dimaklumkan ada rombongan dari Singapura akan datang melawat tempat ku keraja iaitu jatuh pada hari ani, jadinya untuk inda menspoilkan kedatangan bisdorang atu, before ku turun keraja tadi, sibuk tah ku prepare apa2 yang patut untuk kegunaan karang, rancang apa yang patut supaya inda kelam-kabut, rancang itu dan ini, kamera ku taruh awal lam beg takut tinggal, mana tau ada jua kan disumbat disini, sampai ku inda dapat lunch dengan baik tangahari tadi atu ingau kan dorang ani..

So Tangahari atu bila sampai tampat keraja, rupanya kul 11.30am (anggaran ku saja) udah dorang balik, jadinya sia-sia lah keraja ku.. tapi inda apalah..masuk ke topik utama diatas!!
Tempat keraja hari ani mengadakan peperiksaan setengah tahun, jadinya rilek lah hari ani macam dunia ani ana yang punya, pasal boring punya pasal lapar tia bah parut ani..iatah OTW balik keraja atu planning lah apa baik kan di bali untuk makan..selalunya kalau lapar macam ani aku selalu bali ruti-rutian, inda pun murtabak kusung sekaping + murtabak talur sekaping + kuah kari ikan (NYAM) tapi kuah kari ikan disini inda senyaman di Bandar lah.., last-last aku pilih mee goreng.. sal batah udah ku inda merasa..

kalau di tanya mee paling nyaman di tutong ani, aku gerenti banyak yang menjawab KKK (K.K Koya) yang paling nyaman, so aku pun mengorder tapau kan makan dirumah, tadi atu first time dalam seumur hidup ku mengorder Mee Tiaw dorang, untuk membuktikan yang dorang bukan sekadar Mee Goreng saja yang nyaman.., restoran lain bukan plang inda nyaman, ada plang yang nyaman atu, tapi rasa mee dorang atu udah sinonim dengan kebanyakan restoran, sama saja.. sal atu tah ku milih restoran KKK ani.., lagipun mee dorang ani udah ku rasa sejak sekulah rendah ke menengah ke lower six ke upper sik ke institusi pengajian tinggi sampai tah ani.., sampai ada my friend yang tinggal di Lambak Kiri ( siapa tu ah??? he..he..) sanggup turun ke Tutong sama memnya semata2 kan merasa Mee KKK ani..2 kali lagi tu turun..cana kan tu??



Keadaan Mee Tiaw Goreng yang masih berbungkus ( menalan liur udah time ani..)

Keadaan Mee Tiaw yang sangat sedap mata memandang sedap sedap lagi parut yang menikmatinya


Berharga $2.50 saja, tapi percayalah..atu bukan kali terakhir kamu merasainya, kalau dipanjangkan umur kamu pasti akan datang memburunya semula..sebab ia mendatangkan "REACTION" luar biasa...

REACTION??? reaction apa eh..lau lam MSN ku, selalu ku cakap kalau ku makan Mee KKK ani akan menghasilkan Reaction tersendiri (PENGARUH MANGA DAH NI), iatah lam manga ani ku paparkan contoh "REACTION" si Kuroyanagi (Watak lam manga) ketika mengadili selajur menikmati sejenis "Roti", siapa cakap roti inda mampu menghasilkan "REACTION"..hanya , mereka yang benar-benar faham saja dapat memahami erti "REACTION" ani

REACTION yang menghasilkan aroma, getaran, luar biasa kedalam badan Kuroyanagi menyebabkan ia gagal mengawal badannya kerana dikawal oleh "REACTION"nya..


Hasil daripada REACTION nya atu tah yang membawa ia untuk menikmati keinginan untuk merasa kuah kari secara mendadak..bukan ani saja reactionnya terhadap apa yang dirasanya, banyak lagi.., so untuk mendapat maklumat lanjut mengenai "REACTION" bacalah manga YAKITATE!! JAPAN!!