CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Saturday, November 29, 2008

Pantai Seri Kenangan - Buah Apakah Ini?

Thursday, November 27, 2008

Pantai Penanjong - Satu Petang Bersama ANUGERAH - PART I

Anugerah sedang melayan BLUES

Mencari view sesuai untuk di gambar

Berlumba haram di Pantai Penanjong..Naaa..ekseeen :)

Masa untuk pulang

Terima kasih kepada Anugerah kerana berkesudian untuk menemani ku ke Pantai Penanjong pada petang atu. Gambar-gambar yang lain akan di upload kemudian. Mungkin esok..atau munkin lusa..atau mungkin minggu, atau mungkin di tahun hadapan.. :)

Tuesday, November 25, 2008

Majlis Penyampaian Hadiah Di Sekolah Saya














Dimarah sudah..Didenda pun sudah..

Membaca sudah..Menulis pun sudah..

Latihan sudah..Kerja rumah pun sudah..

Ujian sudah..Lisan dan Amali sudah..

Peperiksaan pun sudah..

Yang tinggal hanyalah penyampaian hadiah..

Untuk mereka yang telah benar-benar berjaya..

Monday, November 24, 2008

OUTING @ Pantai Seri Kenangan


23hb November 2008 @ AHAD - Assalamualaikum Wa Rahmatullahi Wa Barakaatuh, batah dah rasanya ku inda merapu-rapu sama kamu ah.., so hari ani izinkan daku untuk merapu-rapu serba sedikit pasal tajuk diatas atu. Hari atu, boring punya pasal, aku membuka langkah untuk outing seorang diri di kawasan Pantai Seri Kenangan, Tutong memandangkan disana sahaja tempat yang paling bisai yang tersangatlah hampirnya dengan aku, lagipun kan seminggu labih udah DSLR ku inda bekeraja (pakai 2nd gear saja kalau ada apa-apa), jadinya sebelum ku kehilangan sentuhan dan kelupahan setting tertentu ada baiknya ku warming serba sedikit patang atu, dan hari atu aku mengambil 5 "SUBJEK" untuk santapan DSLR ku, 2 diantara subjek ku kurang menjadi, yg sebuting iatah udah tu gambar diatas dan yg sebuting lagi inda layak untuk di post disini, dan selabihnya 3 subjek atu banarnya malu jua ku kalau ku mempost mantah-mantah - tapi Al-hamdulillah, melalui pembelajaran spontan melalui pengalaman, aku berjaya melakukan "Plastiq Surgery" kearah tiga-tiga subjek tersebut, namun sekarang masih terlalu awal untuk aku mempost bisdia atu, biarlah masa yang menentukan bilakah timing yang sesuai untuk atu. Insya Allah mungkin seminggu atau 2 minggu kemudian baru tah ku berani untuk mempost ke blog ani.. :)

Sunday, November 23, 2008

Bunga Semalu

Friday, November 21, 2008

Bersaudara Dengan Teratai


Sunday, November 16, 2008

Bila Bulan Mengambang


Thursday, November 13, 2008

Bukan Rumput Sundal Ni . .

Monday, November 10, 2008

The Screw


Saturday, November 08, 2008

Mencari Sesuatu Untuk di Makan



Assalamualaikum, apa khabar? mudahan tah sihat-sihat sejahtera selalu disamping keluarga dan family tersayang. Gambar di atas ani banarnya ku fikir tah Iguana, rupanya bukan.., mun Iguana ku tangkap tarus kali.., Kejahilan dan kekurangan maklumat mengenai habitat ani membuatkan aku kurang berani untuk mara lebih dakat dan hampir lagi untuk kan mengambil gambarnya, mana tau makhluk ani diantara spesis reptilia yang berbahaya didunia kah, berbisa kah, makan urang kah, lagi pun aku ani bukannya si Jeff Corwin arah Animal Planet atu, Makhluk ani ku dapati masa memburu shot-shot bunga, mula-mula atu ku sangka ia ani dahan patah mati, sebab ia pakai mode "CAMOUFLAGE"nya atu ikut keadaan persekitarannya, SUBHANALLAH, APA??..inda tau mode "CAMOUFLAGE" ?? iatah tu nah..ada ASTRO dirumah biar meliat katun sama Indon, tapi ulih sebab ia rasa mode "CAMOUFLAGE" nya kenapatan dan inda berkesan arah aku, ia pun melarikan diri menyelusup semak samun dan belukar meneruskan kehidupan hariannya kais pagi makan pagi dan kais petang makan petang.

Thursday, November 06, 2008

Bunga Siring Lungkang !?





Siapa cakap bunga yang tumbuh siring lungkang atu inda lawa, aku atu banarnya kan mencari titisan aing bakas aing hujan untuk di gambar, tapi inda belurih spot yang baik untuk di gambar, cari punya cari punya cari iatah ku terjumpa bunga ah..emm..err..bunga..ialah.. bunga yang di atas atulah tumbuh siring-siring lungkang, jadinya tanpa membuang masa, aku pun mengambil beberapa shot dan hasilnya setelah di P.S (Plastiq Surgery aka Photoshop) serba sedikit, atu tah hasilnya..

"Bungailah wanita dengan bunga-bungaan, senyumannya akan sentiasa berbunga" - Adimurni

Tuesday, November 04, 2008

Sebagai Satu Permulaan



Salam.., Sebenarnya batah plang udah ku shot gambar bunga diatas ani, sebelum puasa & raya udah, tapi hilang dalam hardisk komputer ku, cari punya cari inda jua terjumpa..pikir ku tah hilang udah gambar ani, samak jua udah tu ertinya hardisk ku atu, dan malam kelamarin baru ku terjumpa lah tampat persembunyiannya, dan yang sebenarnya jua malu plang ku kan mempost gambar bunga ani sebab nothing special dan biasa saja, tapi untuk mengupdate blog ani, bida pun bidalahh..he..he.., kan di jadikan cerita dalam seminggu ani, aku aktif memburu shot-shot bunga, kalau ada bunga yang lawa dan lain daripada yang lain atu inda akan lapas dari menjadi santapan kamera ku, al-hamdulillah..adalah beberapa shot yang bulih ku anggap bisai dalam pandangan mataku walaupun inda semua, Insya Allah adalah ku mempost tu nanti dalam masa terdekat ani (mesti di bagi "Plastiq Surgery" dulu lah..he..he.. )

Saturday, November 01, 2008

Majlis Khatam Al-Quran












FOR MORE PICS, VISIT:

Assalamualaikum, dan salam sejahtera semua.., tanggal 30/10/2008 hari khamis yang baru lapas ani adalah hari yang paling ku sibuk sekali untuk tahun ani, kerana mengadakan majlis khatam al-Quran, bukan plang aku yang khatam, murid-murid lah.. dan 2-3 hari sebelum kedatangan hari ani memang hari yang cukup mencabar buat aku sehingga membuatkan tidurku inda berapa nyaman kerana tugas yang diamanahkan masih balum siap atau lebih tepat lagi balum lagi bebuat, bukan plang ku nda mbuat tapi..ialah.. atas beberapa hal dan sebab membuat kan aku masih belum dapat membuat keraja atu dulu kerana masih belum nampak "LAMPU HIJAU" tapi syukur Al-hamdulillah keraja yang diamanahkan arah aku selesai 5 jam sebelum majlis dimulakan, atupun terpaksa overtime, menyebabkan hari atu aku ada sedikit absent minded sebab kurang tidoo.., selesai saja majlis ani balik rumah kan rehat tarus and tidoo bayar "hutang".