CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Friday, December 18, 2009

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU HIJRAH 1431H


Selamat menyambut Tahun Baru Hijrah 1431H, bermulalah lagi satu episod perjuangan di tahun baru Islam ini, semoga hari-hari yang mendatang dalam tahun ini lebih baik dari hari-hari yang sudah, beserta ini disertakan Do'a Tahun Baru Hijrah yang dipetik dari Buku surah-surah pilihan, tahlil arwah dan Do'a (thanks to Abd Rashid).




Doa Awal Tahun Baru Hijrah




Ya Allah, wahai Tuhan kami. Engkaulah jua Tuhan yang kekal selama-lamanya, sedia ada lagi tiada permulaan. KelebihanMu maha besar dan kemurahanMu amat limpah yang sangat-sangat diharapkan.



Tibalah sudah tahun baru. Kami mohon kepadaMu agar terpelihara kami sekalian di dalam tahun baru ini daripada tipu daya syaitan yang terlaknat. Juga daripada kuncu-kuncu syaitan dan bala tenteranya.


Dan kami mohon daripadaMu akan pertolongan mengalahkan runtunan nafsu amarah (nafsu yang mendorong kepada jalan-jalan kejahatan).



Kami mohon juga kepadaMu, ya Allah, akan rasa sedia ingin membuat kerja-kerja kebajikan yang boleh mendampingkan diri kami kepadaMu. Ya Allah, Tuhan yang maha agung lagi maha mulia. Ya Allah, Tuhan sebaik-baik yang mengurniakan rahmat.



Sumber: Buku Surah-Surah Pilihan, Tahlil Arwah dan Doa

0 comments: