CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday, March 22, 2015

SAKIT KAH?



Sakit? itulah harga yang perlu dibayar bagi setiap peserta yang mengikut acara perlawanan Tarik Kalat, Ini adalah kecederaan yang paling parah pernah aku dapat setakat ini sepanjang pembabitan ku dalam acara perlawanan Tarik Kalat. Aku sudah cukup berhati-hati dalam perlawanan Tarik Kalat yang diadakan pada pagi 21 Mac 2015 tadi. Namun kalau sudah namanya kemalangan tidak ada siapa pun yang akan sempat untuk menepis atau mengelak jika sudah terkena. Lagipun aku bukannya kuat sangat orangnya. Mungki didalam perlawanan pada masa hadapan aku akan lebih berhati-hati lagi. Selain itu peserta juga harus bersiap sedia untuk mengalami sakit-sakit badan dalam 2-3 hari mendatang setelah selesai acara perlawanan. Aku harap ia akan segera sembuh memandangkan aku perlu memegang tugas yang lebih berat 2-3 hari selepas ini.

Rawatan? Bagaimana dengan rawatan pula? selalunya untuk luka seperti ini aku akan membersihkan terlebih dahulu dengan tisu yang sudah dibasahkan dan menyapu dengan krim antiseptik yang tidak memedihkan yang boleh didapati dengan mudah dimana sahaja kedai farmasi. Aku juga tidak akan membiarkan ianya di tampal atau diberikan plaster selagi tidak ada darah yang mengalir. Dalam mindset aku luka akan mudah sembuh jika ianya sentiasa didedahkan dengan udara, lagipun ianya sekadar luka ringan. Pedih memang pedih. Aku cuma akan menampalkan ia dengan plaster buat seketika sekiranya aku ingin melakukan aktiviti sukan  atau seumpamanya supaya ianya kurang terdedah dengan sebarang geseran yang akan menyakitkan aku nanti, dan tidak lupa juga aku kan mengambil Ascorbic Acid atau Vitamin C (Ester C) sebagai supplemen untuk mempercepatkan penyembuhan luka kerana apa yang saya ketahui setakat ini Pengambilan Vitamin C bukan sahaja banyak khasiatnya buat tubuh badan kita tapi berperanan penting dalam penyembuhan luka seperti ini.

1 comments:

Loan Offer said...

Hello Everybody,
My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of $250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of $250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius, call/whats-App Contact Number +918929509036 via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.