CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday, June 01, 2008

My Diary : Behapa Ku Time Cuti Ani?

Assalamualaikum Warahmatullahhi Ta'ala Wa Barakaatuh.., Apa khabar biskita hari ani? Sihat? Kalau Sihat Alhamdulillah..sama-sama tah kitani bersyukur dengan nikmatNYA yang sebuting atu.., Apanya kata urang kalau udah sihat atu jangan tah lagi kan memandai mencari penyakit..
Well..update lagi.., Kali ani kan cerita apa yang ku buat lam cuti ani.., Alhamdulillah cuti 3 hari ani ku manfaatkan dengan sebaik-baiknya, dengan di isi dengan perkara-perkara berfaedah seperti menolong ibu di dapur ( Iatah yang nada tu nah..)..hehe..beibun saja.., Actuallynya banyak plang perkara yang perlu ku bereskan time-time lapang ani, keraja sampingan pun banyak jua, jadinya cuti ani bijak-bijak sendirilah macamana menguruskan.., Mengamas bilik lah (BEJURITAN UDAH YO..Maklum bilik bujang..) tapi selalunya inda sampai seminggu bejurit tia lagi balik..hampeh..., lagi kan mengabiskan membaca buku-buku yang menunggu QUE dorang untuk dibaca dan bermacam-macam lagi..banyaklah kalau difikir-fikirkan,
But hari jumaat lapas 30/05/2008 aku mengambil peluang yang ada turun ke MIRI sama kawan..kawan saja bukan kawanS.., ani adalah kali ke 2 ku keluar negeri untuk tahun ani, beberapa minggu lapas turun ke Labuan melawat saudara, ani turun ke Miri ani adalah 50-50 dalam perancangan sebab dalam pagi hari atu aku ke bank tamwil BIBD lagi di bangunan scout Gadong untuk menyain jadi penjamin my sis kan membali kereta, Entah macamana kuat semangat ku kan turun ke Miri atu..last-last sampai jua ku ke Miri hari atu..Mungkin antara-antara faktor-faktor yang mendorong aku supaya ke Miri atu adalah :
1. Batah udah nyamu aku inda ke MIRI, ada lam 7-8 tahun kali..paling last ku ke Miri pun inda silapku lam tahun 1999 indapun 2000. Inda batah di mana tu..!?
2. My Fren ani yang baiknya kalau kan turun ke Miri inda lupa kan membawa aku, dari beberapa tahun kebelakangan ani..aku ganya yang banyak alasan..
3. sayang jua cuti ani inda di manfaatkan sekali sekala apa salahnya turun ke Miri..akhirnya dengan izin Allah turun tah ku ke Miri.., But before atu sembahyang jumaat di Masjid Pekan Seria dulu, pukul 2.30 barutah sampai di Pos Sungai Tujoh..


Keadaan di Pos Sungai Tujoh adalah sangat baik..inda sasak nya urang..lancar lah..sama jua dengan Pos Imigresen Miri atu..

Inda batah bebatur di Pos..urusan Custom kereta pun lancar.., aku time ani jadi penumpang saja..sebab lau aku yang drive kemungkinan untuk tersesat ke Kuching adalah 70-80%..



Keadaan Round about sebelum melalui Tol



Laluan baru melalui Tol bayar RM10 saja.. firstime tah ku melalui tol ani nah..


keadaan jalan raya di tol..dapat di bayangkan betapa lancarnya perjalanan kami hari atu..


Sampai di Miri lam kul 3.00pm seperti tertera lam jam di Dashboard kereta..


Flyover Miri, firstime tah ku jua melalui flyover ani..dulu mana ada ni!!!!

Keadaan salah satu round about di Bandar Miri

Pustaka Miri..nya driver ku iatah Libri dorang ni..Oooohhhh...

First Destination..The Imperial Mall, Pertukaran matawang adalah 2.355


Second Destination.. Bintang Plaza..Last Destination ke Boulevard..bateri kamera lamah udah..


Ada sekatan jalan raya OTW balik atu..apalagi..capat-capat tah menapuk apa-apa yang bulih di tapuk..hehe..nada bah..


Keadaan jalan yang berombak menyebabkan gambar menjadi blur..tanpa sentuhan Photoshop CS..keadaan jalan yang macam ani jua adalah menjadi punca mabuk kalau jalan jauh..aku hayung sikit saja time atu..



Alhamdulillah pukul 11:49pm selamat sampai di rumah.., lepak rah kawan dulu rehat-rehat..mengurangkan trafik jalan raya otw balik..nasib jua kami inda turun hari sabtu.. sebab jalan time atu sasak bakas sambutan Hari Ulangtahun Askar di 3BN Lumut..

Dan Sebelum berpisah saya ingin mengucapkan Selamat Meyambut Ulangtahun Askar..


2 comments:

Unknown said...

"jauh perjalanan luas pemandangan" belurih buku baru?

Enaz Hanari Organization said...

akan di maklumkan kemudian..